• Contes Hans Christian Andersen

Hans Christian Andersen

36.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 0
Odbiór osobisty Kraków 0
Orlen Paczka 0
Odbiór osobisty Kraków 0
Paczkomaty InPost 13.9
Kurier Inpost 13.9
Kurier Inpost - pobranie 15
Poczta Polska 16
Dostępność W magazynie
ISBN 9782253161134

Darmowa dostawa !

Hans Christian Andersen (1805-1875) przeszedł do historii jako jeden z wielkich klasyków literatury dziecięcej. Jednak, jakkolwiek uderzający może być ten obraz, jest on wyraźnie redukcyjny. Niniejsza antologia ma na celu jej uzupełnienie, a nawet korektę.
Zawiera najsłynniejsze baśnie - Małą syrenkę, Brzydkie kaczątko, Księżniczkę na ziarnku grochu - które od ponad półtora wieku oczarowują dzieci na całym świecie. Ale są też historie bardziej intymne, w których pod zasłoną fikcji Andersen ujawnia swoją koncepcję istnienia (Opowieść o wydmach, Wiatr opowiada historię Waldemara Daae i jego córek), rozwija swoje osobiste poglądy na "kwestię społeczną" (Wszystko na swoim miejscu, Ogrodnik i jego panowie) czy wyraża podziw dla Postępu (Wielki wąż morski, Kropla wody). Niezależnie od powagi tematu, odnajdujemy w nim tę samą żywiołowość i humor.

Autor: Hans Christian Andersen
Wydawca: Livre de poche
EAN / ISBN: 9782253161134
Oprawa: miękka
Format: 17,9cm/11cm
Stron: 442
Data wydania: 2021

Hans Christian Andersen (1805-1875) est passé à la postérité comme l'un des grands classiques de la littérature pour la jeunesse. Pourtant, si ßatteuse qu'elle soit, cette image est nettement réductrice. La présente anthologie se propose de la compléter, voire de la corriger.
On y trouvera bien sûr les contes les plus célèbres - La Petite Sirène, Le Vilain Petit Canard, La Princesse sur le pois, par exemple- qui, depuis plus d'un siècle et demi, enchantent les enfants du monde entier. Mais on y trouvera également des récits plus intimes où, sous le voile de la fiction, Andersen révèle sa conception de l'existence (Une histoire des dunes, Le vent raconte l'histoire de Valdemar Daae et de ses filles), développe ses réßexions personnelles sur la «question sociale» (Chaque chose à sa place, Le Jardinier et ses maîtres) ou dit son admiration pour le Progrès (Le Grand Serpent de mer, La Goutte d'eau). Quelle que soit la gravité du sujet, on y retrouve la même vivacité et le même humour.