• Interculturel en classe

Międzykulturowość znajduje się w centrum wszystkich debat, zarówno edukacyjnych, jak i politycznych.

61.90 -15% 52.62
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
61.9
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 0
Odbiór osobisty Kraków 0
Orlen Paczka 0
Odbiór osobisty Kraków 0
Paczkomaty InPost 13.9
Kurier Inpost 13.9
Kurier Inpost - pobranie 15
Poczta Polska 16
Dostępność W magazynie
ISBN 9782706116971

Darmowa dostawa !

W dobie globalizacji tożsamość jest budowana przede wszystkim w klasie, gdzie odbywa się nauka i uczenie się, ale także jako miejsce wymiany. Spotkanie kultur, różnorodności, a także wynikające z tego nieporozumienia są ważnymi momentami w życiu nauczyciela i ucznia.

Biorąc pod uwagę międzykulturowość jako proces strukturyzujący i fundamentalny, książka ta dostarcza narzędzia do uczynienia z tych chwil źródeł bogactwa edukacyjnego.
Opiera się na trzech głównych osiach. Pierwsza wyjaśnia kluczowe pojęcia i koncepcje związane z międzykulturowością, druga podkreśla sposoby pokonywania przeszkód w spotkaniu międzykulturowym, a ostatnia, czysto praktyczna, proponuje różne projekty wymiany międzykulturowej.
Arkusze szkoleniowe, które emaliują książkę, prowadzą ucznia do bycia aktorem spotkania międzykulturowego poprzez odkrycie drugiego, decentrację i relatywizację jego punktu widzenia i jego kultury.

Wydawca: Presses Universitaires de Grenoble - PUG
EAN / ISBN: 9782706116971
Oprawa: miękka
Stron: 116
Data wydania: 2012

 

L’interculturel est au centre de tous les débats, qu’ils soient éducatifs ou politiques.
À l’heure de la mondialisation, c’est d’abord en classe, lieu d’enseignement et d’apprentissage mais également lieu d’échanges, que se construit l’identité. La rencontre des cultures, le partage, tout autant que les malentendus et les incompréhensions qui en découlent sont des moments forts dans la vie de l’enseignant et de l’apprenant.

Considérant l’interculturel comme processus structurant et fondateur, cet ouvrage donne des outils pour faire de ces moments des sources de richesse pédagogique.
Il s’articule autour de trois grands axes. Le premier explique les concepts et notions clés en rapport avec l’interculturel, le deuxième met en évidence les moyens de surpasser les obstacles à la rencontre interculturelle, et le dernier, purement pratique, propose divers projets d’échanges interculturels.
Les fiches d’entraînement qui émaillent l’ouvrage conduisent l’apprenant à être acteur de la rencontre interculturelle par la découverte de l’autre, la décentration et la relativisation de son point de vue et de sa culture.